Vo videu, ktoré som nazval Štrba – malý zázrak, si môžete pozrieť zostrih Obecného zastupiteľstva v Štrbe. Konalo sa 28. júna tohto roka. Je to iba malá časť monológov, ktoré odzneli na tomto OZ. Reči o „pracovných skupinách“ tiež o „pracovných stretnutiach“, ktoré majú posunúť dopravnú situáciu hlavne v letnej a zimnej sezóne na Štrbskom Plese do normálu, sme sa napočúvali v posledných mesiacoch viac než dosť. Nakoniec sa z toho vykľul „pilotný program“, ako ho hrdo označil Sýkora aj Bieľak. Poradca sa vyjadril, že Štrba je priekopníkom parkovania v podhorí. Sýkora: „Roky bolo rozprávané o tom, že treba stiahnuť dopravu do podhoria. Nikdy sa to nezrealizovalo v Tatrách, takže my prví realizujeme to, že budeme mať parkovisko v podhorí. A je na nás, ako to budeme ďalej rozvíjať.“
Potom tento predstaviteľ obce hovorí o akýchsi „víziách parkovania hore i dole.“
Sledujem situáciu parkovacej politiky na Štrbskom Plese viac než rok. Tieto vyjadrenia predstaviteľov Štrby sú smiešne aj zavádzajúce. Obec, ak takto možno nazvať vrcholovú moc sústredenú v rukách jedného človeka, podľahla konečne tlaku verejnosti a začala niečo robiť. To „niečo“ môžete vidieť na videu. Zelená lúka, na ktorej sa súdny človek bojí zaparkovať. Odstavná plocha nespĺňa žiadne požiarne ani iné environmentálne požiadavky. Parkovacia búda pod stromom pamätá časy pána Žembu a jeho strážnej firmy pri hoteli Patria v deväťdesiatych rokoch minulého storočia. Pôsobí ako návrat do privatizačnej minulosti.
Sýkora a jeho team nepočúva a ani nechce počúvať hlas verejnosti. Bolo to prezentované na viacerých OZ. Občania predsa tiež majú právo sa vyjadriť k danému problému, a aj sa vyjadrovali. Ich hlasy vôbec neboli vypočuté a „PILOT“ ako bolo toto púťové parkovisko nazvané je iba odďaľovaním seriózneho riešenia veľkého problému parkovacej politiky na Štrbskom Plese. Problém sa nabaľuje zo dňa na deň a z roka na rok.
Autokracia v Štrbe trvá dlhé desaťročia. Pokiaľ tento stav neskončí, naša budúcnosť je v minulosti.
Milan Petruška
Osobne sa hanbím, že ‚parkovisko‘ takéhoto zjavu je spájané s obcou Štrba a Štrbským Plesom. Je ale viditeľné, že sa urobila práca, a napríklad pravidelná autobusová linka z Popradu je veľkým prínosom. Kľúčové však bude, aká bude obsadenosť parkoviska, a len tým sa bude dať hodnotiť úspech projektu. Po prejdení záznamu zo zasadnutia OZ mám obavy, že sa tomuto vôbec nevenoval dostatok pozornosti, a preto je pravdepodobné, že množstvo vodičov sa bude zbytočne premávať hore-dole cestou na Štrbské Pleso. Za to môže okrem nedostatku informovanosti aj fakt, že sa príliš dlho tolerovalo parkovanie kade-tade na Štrbskom Plese a vodiči si na to privykli. Bol by som nerád, keby prípadný neúspech tohto projektu vyústil do vyjadrení, že vodičom treba nakoniec postaviť parkovacie miesta na Štrbskom Plese, a to podľa možnosti čo najzbrklejšie a v prospech developerov, ako tomu bolo v minulosti.
Pozerám to 7.8. a pripadá mi to ako neskutočné dristy toho pána čo tam mal mológ cca 15 minút, realita je taká, že polícia odstavila premávku na križovatke pod Plesom už o 11 hodine autá sú nútené parkovať kade tade popri ceste smerom k Tatranskej Štrbe, aby sa mohli pozrieť na Štrbské Pleso a parkovisko v Tatranskej Štrbe prázdne. Zase raz len reči, ale v praxi nepoužiteľné a nejaká adekvátna reakcia na vzniknutú situáciu žiadna. Chudáci tí parkari a mestskí policajti, veď nevadí hlavne, že nikto nekriči na nás poslancov… Celé zlé. Osobne keby som bol z ďaleka a prídem do Tatier a ma policajt otočí, že mám ísť naspäť 10 km zaparkovať tak by som asi niekoho zodpovedného za to nepochvalil a dostal by spršku nadávok alebo prial mu len to „najlepšie“.